Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Stressig dag

Publicerad 2021-09-27 22:36:23 i Allmänt,

Har varit ledig men det har varit fullt upp hela dagen. 
Började morgonen med att göra mitt korta styrketräningspass. 
Åkte sedan till Skrylle där jag träffade Helena som bestämt och vi gick Skåneleden 15 km. Fika vid Dalby stenbrott och glass i Torna Hällestads lanthandel. 
Åkte sedan till Mätaregränden där Tomas redan befann sig, han passade en sjuk Belle. 
Vi kunde ändå gå ut en runda med henne och då var hon ganska pigg. 
Spinningpass sen med Suzan, jag blev helt slut idag, kanske vandringen satt i benen. 
Snabbt hem för att laga mat, idag blev det något från boken " Superenkelt veganskt" 
Något modifierad. 
(null)
Sen ringde jag till GunMarie och vi beställde vår biljett till Örnsköldsvik. Det tog sin lilla tid. Men nu är det klart. 
Sen pratade jag med min syster Gerd en ganska lång stund. 
När vi pratat klart var det bara att sätta igång med bullbaket, hade haft deg i kylen som skulle jäsa länge. 
Tvätten ur maskinen och ny tvätt läggas i. Har förberett lite för vandringen med Anki i morgon. 
Har ställt klockan till i morgon bitti, eftersom Tomas är ledig så ska vi i alla fall inte gå upp halv sex🙂. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela