Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Torsdagskväll

Publicerad 2021-09-09 21:30:38 i Allmänt,

Det har varit en fin kväll. Efter jobbet körde jag upp till Mätaregränden och hämtade Emelie, vi åkte och handlade mat till vår picknick. Tomas, jag och Emelie åkte till Järavallen och gick den korta rundan. Vi åkte sen till Barsebäckshamn där vi satt på piren och tittade ut över havet och solnedgången. 
Tomas passade också på att bada. I morgon åker Emelie.  
Idag tog jag långlunch och följde med Emelie på hennes ultraljud, en fantastisk känsla att få titta på det lilla underverket som finns i hennes mage. 
För att berätta lite om igår, Tomas födelsedag, vi skulle ju grilla men Både Oscar och Emelie kände sig lite krassliga så vi grillade hemma hos Oscar istället. Erika var också med. 
Och igår tog jag beslutet att sluta jobba sista december, det känns bra att jag har bestämt mig. 
Nu sitter vi i soffan, har sett ett avsnitt av Modern Love. 
(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela