Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Måndag 25 april

Publicerad 2022-04-25 16:22:42 i Allmänt,

Glömde skriva igår. Brukar ju ibland skriva flera gånger om dagen speciellt när jag inte mår så bra. Antar att det måste vara positivt att jag inte skrev. Dagarna flyter ihop, vet knappt om det är helg eller vardag, får tänka efter. 
Vad gjorde jag i går då? Vaknade tidigt som vanligt. Emelie kom vid halv sjutiden, vi drack kaffe och tog en macka medan Jakob packade för sin Danmark och Berlinresa. 
Följde med Emelie till hotellet, de åt  frukost, jag tog en kopp kaffe. 
Vi flyttade det mesta av deras saker hem till oss. De åkte sedan till Kastrup för att hälsa på Jakobs syster. Jakob reste sedan vidare och Emelie tog tåget så att hon var hemma strax innan sex. 
Jag passade på att träna efter några dagars uppehåll, sprang på löpbandet. Gick sedan till Mätaregränden och Oscar och Johanna passade på att träna. Handlade lite mat på vägen hem innan jag hämtade Emelie och Arthur på stationen. 
Erika hälsade på senare på kvällen, vi tittade på några youtubeinspelningar som Erika tyckte hjälpte henne i sorgen. 
Jag, Emelie och Arthur sov tillsammans i vårt sovrum, Arthur sov i sin säng och skötte sig exemplariskt. 
Idag har vi tittat igenom Tomas alla kläder. Det känns tungt men Emelie hjälpte till. Hon är effektiv, det har blivit ett begrepp i familjen att göra en " Emelie". Vi gjorde olika högar, sparade vissa plagg som jag vill ha kvar. De ska hänga i garderoben. Erikshjälpen fick några kassar. En hög till först och främst Niclas och Oscar att gå igenom. En till Jeanette och Daniel. 
Har bestämt mig att två av Tomas skor ska få stå på skohyllan i hallen. Det ska kännas att han finns kvar. 
Emelie skulle träffa en kompis på stan klockan två. Lovade att gå med henne ner till stan och då gå via kyrkogården för att visa begravningsplatsen. 
Oscar följde med oss en bit. 
Vi satt en stund i solen på Clemenstorget innan Emelie gick för att träffa sin kompis och jag gick till Mätaregränden med Lycke som väcktes av kusin Arthur. Hon var dock glad hela vägen hem. 
Oscar och jag städade upp lite, gav Lykke mat, gick en runda med henne och nu sover hon. 
Planen för kvällen är spinning kl 18:30. 
Har gått mycket idag och fått ihop 9000steg hittills. 
Emelie och Arthur kommer snart hit. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela