Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Torsdag

Publicerad 2022-04-07 23:09:21 i Allmänt,

Ännu en dag har förflutit. Vad har jag gjort idag? Gjorde ett kort styrketräningspass på morgonen. Jag,Oscar och Erika åkte till Eslöv för att kolla på en sten till Tomas som ska ligga i asklunden, det är en så konstig känsla. Vi kommer att få ett förslag på hur stenen kan se ut. Vill inte ha fler praktiska saker att ta ställning till nu. Det är så ofattbart att hålla på med det jag gör och så försöka leva något slags normalt liv. Efter Eslöv fikade vi här på Margaretavägen, Oscar hjälpte mig att sätta upp en ljushållare. Ska sätta dit ett LEDljus sen. 
Var hos Oscar och Johanna sen. Åkte hem vid femtiden. Cyklade ner till stan. Hämtade ut min julklapp från sjukhuset på Malmborgs, en sifon. Åt tillsammans med Ulla, Kristiina och Karolina på Café &Le. Trevligt ställe  
Väl hemma har jag fixat en sak till bostadsrättsföreningen. Sett på TV, satt i mig resten av lakritsen. Mår illa. Och är trött…borde  plocka fram kläder till i morgon men tror att jag ska stupa i säng..,och hoppas på sömn. Det är så här mitt liv kommer att vara nu. Hur kunde det hända så snabbt? Och varför fattade vi inte hur dåligt du mådde. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela