Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Tisdag 9 augusti

Publicerad 2022-08-09 10:12:48 i Allmänt,

Snart har sommaren passerat. Fattar inte att livet bara rullar på. Tomas finns inte med oss. Men dagarna bara går. Jag fattar fortfarande inte att det här har hänt. Hur kan han bara vara borta. Min klippa, min trygghet, min fina man, min bästa kompis. Tomas hur kunde det bli så här? Varför förstod jag inte vad som höll på hända? Inte förrän på torsdagskvällen fick jag såna onda aningar. Men inte att det kunde ske nästa dag. Så här kommer det att vara resten av mitt liv. Saknad och tomhet. Kan glädjas åt ändå ganska mycket. Vara tillsammans med familjen. Bilder och videosnuttar på barnbarnen. Kan skratta åt det som händer i en film. Kan oftast lyssna på en ljudbok. 
I morgon ska jag göra Lundarundan med Anki och Magnus. Det brukar vara trevligt. 
Men att vakna och glädjas åt den dag som kommer. Först kommer tankarna på Tomas. Gråter inte lika ofta. Men gråten ligger på lur. Ibland försöker jag tänka hur han gjorde den fredagsmorgonen. Blir så sorgsen då. Men jag tänker att han var beslutsam, han hade bestämt sig, kanske kände han frid att hans lidande skulle vara över. Men det gör så j-vla ont. Det ligger ju i sjukdomens natur att inte berätta för sina anhöriga. Men man känner sig utesluten. Att det skulle bli så här. Vill skrika, slå sönder något och jag vill ha honom här. 
Men nu är det som det är. Mitt liv ser ut så här nu. Bara att inse..
Var tidigt här på Mätaregränden i morse. Gick till gymmet och körde Crosstrainer i 30 minuter. Har varit en lång period utan träning och med osunt leverne. Alkohol varje dag i säkert två veckor…Skärpning. 
Lykke sover i sin vagn på andra sidan huset renoveras det. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela