Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Onsdag 28 december

Publicerad 2022-12-28 08:12:50 i Runningforward.blogg.se,

Vaknade med huvudvärk, nu efter Alvedon och Ipren, kaffe, ris a la Malta och en julfilm på tv:n börjar det kännas bättre. 
Amerikanska julfilmer slutar alltid lyckligt, jag vill ha lyckliga slut. 
Kan inte få min kropp att träna, den vägrar. Jag måste ta tag i det. Det får väl bli mitt nyårslöfte. Det hade jag förra året och jag började träna, när sen allt hände med Tomas tog allt slut. Jag tränade inte på flera veckor. 
Jag mår bra om jag tränar, just nu mår jag inte bra. Att det var vid den här tiden förra året som Tomas började må dåligt gör också att allt känns tungt. 
Hela tiden tänker jag att han ska sitta i soffan, klaga på att jag inte torkat upp efter mig i duschen, smutsat ner spegeln på toaletten, vakna av hans snarkningar. Trodde alltid att vi skulle få åldras tillsammans, att han skulle få se Belle och Lykke och Arthur växa upp. 
Våra liv blir aldrig desamma och det sätt han avslutade sitt, ensammast i världen, med en fruktansvärd smärta, värre än en fysisk, det är svårt, det är så sorgligt. 
Idag ska vi åka till Landskrona och träffa Camillas föräldrar. Jag åker med Lennart och Erika. 
Låt livet bli lite lättare, ibland vet jag inte ens om jag vill det eftersom Tomas hade det så svårt men jag måste ju finnas för mina barn och barnbarn. Så glad att jag har alla, att jag haft förmånen att få träffa de små så mycket. 
Varför blev det så här? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela