Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Singapore 2022

Publicerad 2022-12-20 10:48:02 i Runningforward.blogg.se,

Resa till Singapore Söndagen den 13 januari. Tillika fars dag. Resfeber hade jag haft i mer än en vecka. Hade beställt taxi från Lund. Det kändes bekvämast så. Åkte klockan åtta från Margaretavägen. Var i god tid på Kastrup. Allt gick smidigt. Incheckning, genom säkerhetskontrollen. Drack en öl och åt en macka på en restaurang på Kastrup. Dyrt som bara den…. Sov inte mycket på planet. Satt inklämd mellan två bastanta män. Gick på toaletten en gång på hela resan. Tolv och en halv timme tog flighten. Blev upphämtad på flygplatsen och var snabbt hos Emelie och Jakob. Åt frukost, vi gick en kort runda på stan. De har ett varuhus som ligger nära. Där träffade vi Jakob och åt lunch med mig rtrrhonom. När Arthur tog sin eftermiddagslur somnade jag också en stund. Vi badade i poolen sen.  /Users/sivjanssontjarnberg/Pictures/Bilder-bibliotek.photoslibrary/originals/D/DF95F540-89A6-43FC-B231-B5689BA8E325.jpeg Innan middagen gick vi en trevlig runda längs ån som flyter genom Singapore. På kvällen hade deras hemhjälp Vanessa fixat middagen. Vi skulle titta på en film Emelie och jag. Men jag somnade. Sov ganska bra på natten, vaknade några gånger men somnade om igen. 15 januari Vaknade kl nio Singaporiansk tid. Det är ju mitt i natten hemma i Sverige. Jättegod frukost. Jag gick på gymmet medan Arthur sov och Emelie jobbade. Sen bjöd Jakob på födelsedagslunch. Emelie fyller 33 år idag.        Sen åkte vi hem. Arthur somnade. Emelie jobbade lite. Vi gick en kort runda längs samma å som igår fast åt andra hållet innan vi skulle äta middag. Idag var det indisk mat. Mycket kryddstarkt. Den lille Arthur vägrade sedan att somna. Inte förrän halv tio gick det gå honom till ro. Det har också varit en lite sorglig dag. Vi tänkte på Tomas, hur han hade gillat att vara med här. Hur han hade älskat lille Arthur. Jag tänkte på förra gången vi var här och det gör så ont. Så ont. 16 november. Sov jättedåligt inatt. Somnade, sov en halvtimme, var vaken en halvtimme. Sov i en timme och sen var det kört. Somnade inte förrän kl fyra. Jag och Emelie skulle gymma men lille Arthur fick lite prickar av något han åt. Vi körde övningar lite i lägenheten. Blev lite poolhäng i dag. Arthur somnade och sov medan vi solade lite och åt lunch. Sen tog vi bussen till ett stort shoppingcenter. För stort…. Var lite stressigt att gå där. Köpte en hårborste på HM. Har glömt min hemma. Tog ingen bikini med heller. Har hittills lånat Emelies. Allt är så dyrt här. Få se om det blir någon ny. Det är kväll. Vi har ätit. Arthur har somnat. Hoppas på en lugn natt     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela