Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Fredagsmorgon

Publicerad 2022-07-22 04:26:25 i Allmänt,

Sitter i soffan ser TV 4 Nyhetsmorgon. Har precis pratat med Emelie. Sett lille Arthur på Whatsapp. Planen är att åka till Skrylle. Tänker alltid på Tomas då. Får tänka att han är med mig. Så många gånger vi varit där. 
Får berätta lite om i går. 
Jag och Erika tog tåget till Helsingborg. Leif och Helena väntade på Knutpunkten. 
Vi åkte runt lite innan vi kom till Spritfabriken. Vi började med att fika på Två systrar. 
Gick runt en stund. Småtrevliga affärer. Köpte ett par linneshorts och fejkblommor till min vas  i hallen. 
Vi gick runt lite i oceanhamnen. Åt på Roys. 
Köpte blommor innan vi åkte tåget hem. Trean till sjukhuset, vi gick till Tomas grav där vi bytte ut blommorna. 
Kom hem packade upp. Gick sedan till Amir och Halina. De var på väg ner till stan. Jag följde med dem. Vi köpte glass på Stortorget. 
Resten av kvällen tillbringade jag i soffan. Pratade med Arne. Pratade med Gerd. Såg ett avsnitt av Virgin river. 
En ny dag ligger framför mig. Jag ska försöka göra det bästa av den. Tomas du får vara med mig. Jag saknar dig så. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela