Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndagskväll

Publicerad 2022-07-24 16:13:10 i Allmänt,

Sitter i soffan, har sett ett par avsnitt av Virgin river. Och känner en tomhet som är så stor. Jag förstår inte att du kunde lämna mig Tomas. Lämna mig, våra barn och barnbarn. Jag vet med förnuftet att för dig fanns ingen annan utväg. Men hur kunde det bli så? Mer och mer går det upp för mig att det är så här mitt liv kommer att vara nu. Jag inser att jag måste skapa ett nytt liv åt mig. Men jag vill ju vara med dig. Vi skulle åldras tillsammans, du min bästa vän och livskamrat. 
Jag lever, gör saker  ibland utan glädje, men många även med glädje. 
Lördag:
Åkte upp till Mätaregränden, hämtade Belle. Vi gick sedan till Erika och tillsammans med henne tog vi bussen till stan. Tanken var stadsparken, men det var riktigt trist väder. Så vi fikade på Mormors. Gick sedan till leksaksaffären där vi inhandlade en potta ( !!) som vi ska ha hos mig. Vi bestämde oss för att åka spårvagnen ut till ESS, tur och retur. 
Belle uppskattade turen men blev mycket trött på slutet. Vi hoppade av vid sjukhuset och gick hem och nu hade det börjat regna. 
Lagade mat, bjöd hem Erika, vi åt, drack kaffe och den lilla Belle som även fått ta sig ett bad i diskhon vägrade att somna. Halv tio somnade den lilla sötnosen. Då var hennes farmor mycket trött och orkade inte städa efter barnet, diskade men lägenheten lämnades i ett mycket stökigt skick. 
Söndag:
Belle sov till fem i åtta. Vi åt frukost sen ville hon hem. Så vi åkte till Mätaregränden. Hennes far som varit på 90-tals fest dök upp kl ett tillsammans med kusinerna. 
Johanna åkte till Sjöbo för att jobba, Lykke följde med. Jag, Julia, Emma och Belle gick och handlade på Willys sedan gick vi ner till dammen i Borgarparken. Belle trivs verkligen där. 
Jag körde Julia och Emma hem till Kävlinge. Lagade mat till mig själv. Slänger en massa saker. Hinner inte äta upp förrän det har blivit för gammalt. Ska skärpa mig. 
Har städat lite ikväll. Plockat undan alla leksaker. Sett på Virgin river, tyckt synd om mig själv. Har ont i halsen och mår inte riktigt bra. Ätit "Emelies" 3 vänners glass, en vegansk pistagestrut som inte var speciellt god. Ska lägga mig och sova nu tror jag. Är egentligen sugen på att titta mer på Virgin river….
(null)




Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2022-07-26 02:43:10

Var den inte god? 🍦 💓

Svar: Nej den smakade ok. Men min var godare

Siv Tjernberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela