Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Torsdag 7 juli

Publicerad 2022-07-07 21:02:33 i Allmänt,

Lite om igår onsdag:
Det blev en tur till Sysav och Erikshjälpen, äntligen är en del kassar borta som tagit upp plats i lägenheten. Emelie har gått igenom sina kläder och en del leksaker. Åkte till Skrylle och joggade femman sen. Åkte sedan upp till Oscar och Johanna, Oscar mådde fortfarande inte bra. Så Lykke fick följa med mig hem. Ett kort besök hos Lennart och Erika. Lykke var dock inte helt tillfreds. 
Sommaren löper på…tror inte  ens att jag tänker på att det är sommar. 
Idag skulle jag och Julia gå en av Karin Hoffmans rundor i Landskrona. Men Julia försov sig och missade tåget. Är man 15 kan det bli så. 
Körde först hem Lykke som sovit över för andra natten i rad. 
Jag bestämde mig för att gå rundan själv. Gick från stationen, valde att starta mitt på rundan vid det vackra citadellet. Fikade där innan jag gav mig ut. Inte så roligt att gå själv. Fick prata med mig själv ibland. Växlande väder, lite sol ibland, mest moln men även någon regnskur. Batteriet på telefonen började ta slut. Hade en powerbank men glömt sladden till telefonen. Efter det fick jag förlita mig på Karins beskrivning, det gick över förväntan. Slutet på min runda blev i det vackra koloniområdet. 
Gick in mot centrum, handlade en sladd, satt mig ner på en bänk. Åt en bar , drack vatten och beslöt mig för att ta bussen till stationen. 
Fick ett sms från Camilla, hon frågade om jag ville dricka kaffe hos hennes föräldrar, de bor nära stationen. Så jag gick dit. Vi pratade en stund innan jag begav mig hemåt. Åkte med ett Öresundståg hem så det gick snabbt. Gick sedan hem, gick förbi Tomas grav. 
Tittade in till Lennart och Erika efter att ha duschat och tvättat håret. Kex, ost och rödvin bjöds det på. 
Kom hem pratade med Gerd en lång stund. 
Nu ska jag snart sova. Kanske har jag överskattat min kondition. Jag har en fruktansvärd träningsvärk i benen. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela