Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Måndag 30 maj

Publicerad 2022-05-30 18:48:48 i Allmänt,

Ligger i soffan, en filt på benen ett urdrucket rödvinsglas, har ätit en halv chokladkaka 
( stor) ätit Felix skaldjurspaj, orkade inte fixa en enda grönsak. Ser på working moms. Har tagit en Ipren för min nackvärk. Känner mig helt slut. Och jag saknar Tomas så att det gör ont. 
Det har varit en helt ok dag. Jag har tillbringat den med Lykke. Erika passade henne när jag hämtade Belle på förskolan. 
Oscar har åkt till Border Shop med en kompis. Han åkte tidigt imorse så även den här natten sov jag på Mätaregränden. Det var mysigt att sova med Belle. 
Hann i allafall med ett spinningpass med Suzan, är så glad för det, blev så trött. 
För att snabbt berätta om gårdagen. Jag och Dervla hade en trevlig cykeltur i Lomma. Åkte till Niclas på vägen hem. Vi drack kaffe och jag fick blommor med mig hem. 
Åkte sedan hem och duschade, hälsade på Erika och kvällen tillbringades med att se finalen i Robinson med Oscar och Johanna. 
Emelie morsdagspresent ligger bredvid mig. Tror jag vill vänta med att öppna den. Är så trött…..
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela