Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Tisdagsmorgon

Publicerad 2022-05-10 06:29:11 i Allmänt,

Tidig morgon, ska på pass och sedan passa Lykke medan Oscar klipper sig och tränar. 
Har en ganska jobbig dag framför mig. Vi har årsstämma ikväll i vår förening. 
Jag ska åka och hämta smörrebröd och handla lite tillbehör. 
Igår då, vad gjorde vi då? Jag och Emelie gick upp till Sankt Hans backar och körde ett lättare pass. Efter att ha varit hemma om gick vi ner till stan, Erika gick med oss, vi gick förbi kyrkogården, där Oscar mötte upp oss., åt lunch på Café &Le. Åt en paj för 115kr inte värt priset. Har alltid tyckt att det varit bra där tidigare. 
Jag och Emelie gick med Lykke och Arthur till Mätaregränden. Handlade på Fäladstorget på vägen hem. Erika kom en stund på kvällen, hon mådde inte alls bra. 
Vi mår inte bra. Vi saknar dig Tomas. Livet går vidare. Men vi tar oss långsamt igenom tiden från den 14 januari. De flesta dagar går att ta sig igenom hyfsat men tankarna kommer hela tiden tillbaka, varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela