Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Ingen träning idag

Publicerad 2023-04-26 18:14:32 i Runningforward.blogg.se,

Har  inte hunnit träna eller jag har inte prioriterat det. Cyklade ner till tandläkaren, blev 2500kr fattigare. Cyklade upp till Mätaregränden igen men då hade Johanna kommit hem och Oscar åkt och jobbat igen. Sen har jag bara tagit det lugnt, förberett inför styrelsemötet. Plockade fram Trangia-köket som jag köpte för länge sedan. Tanken var att jag och Tomas skulle vara  ute och vandra och då laga mat på det. Jag trodde att jag hade köpt gasoltuber till men det visade sig vara flaskor att fylla med rödsprit. Får väl köpa en sådan brännare också. Burit ner Arthurs pulka och några av mina vinterjackor till förrådet. Vaxade mina fjällrävenbyxor också. Nu ska jag förbereda mig inför mötet. Det är så j-kla långtråkigt. Låt oss hoppas att det blir lite bättre än jag tror. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela