Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Fredag 1 december

Publicerad 2023-12-01 18:52:43 i Runningforward.blogg.se,

Tror knappt det är sant, 1 december, snart är det två år sedan Tomas lämnade oss alla, två år, hur kan det ha gått så lång tid. Idag kände jag av min ensamhet. Jag har min familj, den är stor, den är underbar, men jag skulle verkligen behöva någon att prata med. Vet inte om problemet vore löst med att träffa en ny man. Tomas var verkligen min bästa vän. Den jag kunde prata med om allt. Jag tror inte  att jag någonsin förstod hur han mådde. När man sitter här med facit i din hand faller mycket på plats. Älskade, älskade Tomas, ikväll dricker jag vin 🍷, har jullåtar på tv:n. Har ingen att prata med, patetiskt, vill vrida tiden tillbaka. Nästa år fyller jag 70, inbillar mig att jag fortfarande har några bra år kvar. Fortfarande känns det osannolikt att detta har hänt. Att det kunde bli så här, mitt i våra bästa år.
 Passade Belle och Lykke idag, vi fastnade i hissen, snöret till pulkan fastnade på något sätt.  Vi blev utplockade efter en timme ungefär. Belle blev ledsen, Lykke somnade. 
Gick en runda i stan i kväll, vackert, fina julbelysningar. Nu sitter jag här och stirrar in i en youtubejulbrasa och dricker vin och längtar efter en vanlig människa att prata med. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela