Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Måndagskväll

Publicerad 2023-02-06 22:42:02 i Runningforward.blogg.se,

En intensiv dag. Cyklade upp till Oscar strax efter sju. Han körde mig sen så att jag kunde lämna tillbaka mattprover och beställa mattorna som vi ska ha till vår samlingslokal. 
Fick ett meddelande att citymail hade lämnat mitt bokpaket utanför dörren. Cyklade hem och hämtade det medan Lykke sov middag. 
Det var min bok "Sankt Olavsleden". Vill gå den också. Nu när det inte blir någon Camino i år så blir det kanske Sankt Olavsleden istället. 
Det känns som om jag måste göra så mycket jag kan av det liv jag har kvar. Tomas finns inte kvar hos mig. Det känns som jag åldrades flera år när det hände. Jag har blivit så medveten om min ålder. Tänkte inte på den innan. Men nu blir jag skräckslagen av tanken att leva utan Tomas resten av mitt liv. 
Hann med ett spinningpass trots allt. Glad för det men blev helt slut. 
Pratade en lång stund med Gerd, vi gjorde upp lite planer inför vår vandring på Sankt Olavsleden någon gång i September. 
Ser på en Feelgoodfilm som jag sett tidigare. Den är riktigt bra också, skottår. 
Måste snart lägga mig, sov så dåligt inatt 
Ska orientera i morgon med Anki och Magnus. Vet att mitt liv inte är så dåligt men jag saknar dig så Tomas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela