Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndag

Publicerad 2023-02-19 08:13:15 i Runningforward.blogg.se,

Vaknade kl fem. Satte på min ljudbok. Somnade, vaknade, somnade,  drömde…mitt i en konstig dröm står Tomas i sin bruna jacka. 
Jag kramar honom, han känns på riktigt, jag tar honom i handen och leder in honom i ett hus. Sen vaknar jag, men det kändes bra, det var en bra dröm. Är glad att jag drömde, när jag först vaknade mådde jag inte alls bra. 
Nu  sitter jag i sängen och tittar på Nyhetsmorgon. Klockan är snart kvart över åtta. Ska träffa Niclas idag. Vi träffas inte så ofta. Så det ska bli trevligt. 
Vill ha tillbaka mitt liv, vet att det inte kan bli som tidigare. Att det kommer att finnas ett före och ett efter. Men att få vakna och känna glädje inför dagen. Att försonas med det som hänt. Att hitta någon att dela vardagslivet med, inte någon ny partner på det sättet. Tror inte att jag vill bo med någon annan människa men att ha någon att gå ut och äta med, vandra, gå på bio, kanske resa med. Har ju ingen riktigt tight vännina heller. Är verkligen glada för de vänner jag har. De har betytt mycket. Mina barn och barnbarn har betytt mest av allt. Men man lever inte livet genom sina barn. 
En dag ligger framför mig, ska ha med mig minnet av Tomas i drömmen.  (null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela