Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Varför är det så tungt nu?

Publicerad 2023-02-11 18:14:27 i Runningforward.blogg.se,

Från årets början har sorgen blivit allt tyngre. Efter att Emelie åkt så blev det ännu lite mörkare. Jag vet inte varför jag är så tungsint nu. Jag är rastlös, känner mig jagad. Vet inte var jag ska bli av om jag inte har något att göra. Att det var Tomas begravningsdag i torsdags gör ju sitt till. Men det började långt innan. Bara att veta jag kommer aldrig att krama om honom mer, aldrig prata med honom. Det sitter ingen i soffan när jag kommer hem. Lägenheten är alltid tom. Efter gymmet var jag hos Oscar och Johanna, hjälpte till att passa barnen medan de fixade i trädgården. När jag kom hem började jag storgråta. Men jag har lagat mat. Har börjat plöja igenom mina gamla tidningar som har legat ett år. Det känns lite bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela