Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördag 25 mars nästan i lösgodis-koma

Publicerad 2023-03-25 16:34:13 i Runningforward.blogg.se,

Vaknade före Belle i morse och låg och tittade på henne. Hon vaknade vid sjutiden. Åt sin välling i sängen medan vi tittade på barnprogram. Sen gick vi upp, jag lagade våfflor som Belle förtjust åt. 
Körde henne hem sedan, hon längtade hem till sin mamma och pappa. Åkte in på Lidl på vägen hem och köpte flera fina träleksaker, hade köpt några i går. När jag sedan kom hem och pratade med Emelie så kom vi överens om att det var en bra present till Arthur. Priset var endast 30 kr per set. Så jag cyklade dit och handlade likadana till Arthur. 
Sen hade jag en massa tid att slå ihjäl. Bestämde mig för att gå en runda på Sankt Hans backar i de nyinköpta vandringskängorna, för att gå in dem. 
När jag kom hem så såg jag Halina, gick bort och pratade med henne, vi bestämde sen att gå en runda. Det gjorde vi, vi gick en dryg timme. Emellanåt sken solen. 
Här hemma sen har jag lagat mat, Felix veg. Pyttipanna, stekta ägg och rödbetor. Pressade ner lite rivna morötter också. Trots att jag åt så mycket lyckades jag stoppa i mig ett tjugotal lösgodis tillsammans med kaffe. Lyssnar på min ljudbok, slappnar av, ska till Erika och Lennart sen. 
(null)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela