Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Onsdag

Publicerad 2023-03-08 10:29:00 i Runningforward.blogg.se,

Dagarna går. Idag är det min namnsdag och internationella kvinnodagen. Passar Belle, vi ska snart gå ut i det fina vädret sol och lite snö på marken. 
I går var det ruskväder, det snöade,regnade och blåste. Jag orienterade med Anki och Magnus i Dalby, vi hade ganska tur med vädret. Jag klantade mig ganska mycket. Tog inte ut kompassriktningen, vilket man alltid ska göra. På eftermiddagen och kvällen var jag hos Oscar, cyklade hem vid halvåtta, då var det minusgrader och mycket blåsigt. Det snöade också lite. Mådde lite dåligt på kvällen och förmådde inte  skriva färdigt protokollet från styrelsemötet i måndags. Vi hade ett megalångt möte, och jag har kämpat för att få ihop ett protokoll. Ska sluta i styrelsen nu. Vi har inte ens trevligt på våra möten. 
Så det känns som en lättnad att slippa sitta i flera timmar på ett möte som inte ger så mycket. 
Nu är klockan kvart över tolv. Belle har varit här i snart tre timmar. Vi har varit ute och åkt pulka i det fina vädret. Nu badar hon. 
Kommer en kille som ska byta ut motorn till en lucka ovanför spisen klockan ett. Har tänkt att göra det länge. Den har varit sönder sedan vi flyttade hit. Kostar några tusenlappar förstås. 
Vet inte om jag har fler planer för den här dagen. Svårt att planera när man har en liten Belle hos sig. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela