Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Torsdag 16 november

Publicerad 2023-11-15 15:54:39 i Runningforward.blogg.se,

Igår firade vi Emelies 34-årsdag. Vi lämnade Arthur på förskolan och sedan åkte vi med buss mot Sentosa. Har varit på Sentosa men aldrig åkt över med kabinbanan. Man fick först ta sig upp på berget, sen gå över en ganska bred hängbro av trä. Gillar ju inte höjder men klarade ganska bra att åka kabinbanan. Utsikten var ju fantastisk. Vi låg på en beachclub, låg under en parasoll. Det visade sig sen att Emelie hade lyckats bränna sig. Ingen av oss fattar hur det gick till. Vi åt och drack gott. Jag drack öl, Emelie höll sig till alkoholfritt. Vi badade i havet och i poolen. Helt underbart. Vi fick sedan skjuts till tåget. Gick en kort runda på köpcentret innan det blev taxi hem. Jakob hade hämtat den lille gossen på förskolan. På kvällen blev det restaurang, ännu ett tillfälle med god mat och dryck. När vi kommit hem proppade vi i oss ännu lite mera, chokladglass för min del. 
Idag följde jag som vanligt med och lämnade den lille gossen. Emelie gick sedan på Pilatespass, jag gick till gymmet, det var redan tre stycken som tränade och då känns gymmet lite litet. Men det fungerade bra trots allt. Emelie dök upp i samma stund som jag tränat färdigt. Vi hann med en stund vid poolen innan det var dags att hämta Arthur. Vi åkte tunnelbana ut till samma köpcentrum som vi var på igår, tanken var att gå på det stora aguariet som finns på Sentosa, nen efter att vi hade ätit lunch och strosat och shoppat runt lite så var klockan så mycket så vi åkte tillbaka till Great World. Handlade lite presenter idag med. Blir trots allt en del shoppande. 
Om en vecka åker jag tillbaka till Sverige, tiden går så fort. Nu när jag är här tänker jag att jag borde ha stannat längre. Men kanske bättre att känna att det är för kort än tvärtom. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela